Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tir 7 feb 2012, 16:27:55

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80561 innlegg i 7657 emner av 2961 medlemmer
Nyeste medlem: stefan1989
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Styret informerer  |  Emne: Fellesbestilling av små Corneliusfat 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
avstemning
Spørsmål: Hva synes du om dette tiltaket?
Topp, jeg kommer til å bestille noen fat
Er ikke sikker, men vurderer kjøp
Nei, jeg har nok fat som det er
Nei, jeg vil ikke bruke fat
Jeg er ikke medlem i Norbrygg

Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Fellesbestilling av små Corneliusfat  (Lest 3634 ganger)
kraaen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Aurland

Vis profil
« Svar #30 på: tir 10 feb 2009, 00:26:53 »

Noe nytt vedr. levering av fata??

Har  behov for flere fat biersmile

Kraaen
Loggført

Alle kan laga vørter, men det er kun GJÆR som kan laga øl...
Yders
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #31 på: tir 10 feb 2009, 23:35:30 »

Hei!

Fatene kom til Ola på Petit-Agentur i går. Nå er de oppe på Høylandet hos han, og han jobber med å finne en fornuftig måte å få de ned hit på, vi må husk at han ikke har mye å gå på før det er tapsprosjekt for han...

I verste fall kommer de med han på NM 28 mars, i bedre fall lenge før det!

Hilsen
Yngve
Loggført
kraaen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Aurland

Vis profil
« Svar #32 på: ons 11 feb 2009, 00:07:10 »

Takk for svaret!

Kjempeflott tilbud fra Ola sin side for oss.
Det var ikke ment som "masing", men siden det ikke var noe mer om det på 1 mnd, så lurte jeg bare på hovr langt de var kommet i "løypa".

Håpar det også blir aktuelt med 19l fat til en fordelsaktig pris for medlemen her på Norbrygg.

Ola gjør en kjempejobb som har alt av utstyr, malt humle etc. for oss hjemmebryggere.

Flott jobb Dere i styret og gjør som drifter denne siden skål

KRaaen
Loggført

Alle kan laga vørter, men det er kun GJÆR som kan laga øl...
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #33 på: tor 5 mar 2009, 21:48:12 »

Og som dere kan se på nettsiden til Norbrygg så er fatene kommet! Hør med Yngve for mer detaljer.

Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Webmaster
Administrator
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #34 på: tor 16 apr 2009, 22:31:51 »

Dette er en beskjed til de som var med på fellesinnkjøpet av "12"-liters Corneliusfat som Norbrygg arrangerte før jul! Takk til alle somvar med og gjorde fellesinnkjøpet sammen, og takk til Ola i Petit Agentur som stod for import og levering av fatene til oss! Det er dessverre en liten hake ved dette fellesinnkjøpet som har vist seg i ettertid; fatene er på 9 liter. Petit Agentur averterte i god tro fatene på sin hjemmeside som 12 liters Corneliusfat, og det trodde jeg at vi hadde fått. Det var til en observant hjemmebrygger ringte meg og spurte hvor mange liter jeg fikk oppi fatet mitt. Etter en liten periode med fornektelse målte jeg volumet til litt over 9 liter, ja faktisk 2.5 gallons.

Ola på Petit ble meget overasket da jeg informerte ham om dette og har nå endret teksten i nettbutikken sin. At fatet er på 9 liter og ikke 12 betyr kanskje ikke all verdens for de fleste av oss, Norbrygg styret var egentlig på utgangspunktet innstilt på å kjøpe 9-liters fat. For å bøte på en eventuell skade har PetitAgentur tilbudt seg å gi bort en pakke med Wyeast gjær til alle som var med på fellesbestillingen. Det dreier seg om en pakke per fatkjøper, ikke per fat:) Utover dette tilbyr Petit Agentur seg å kjøpe tilbake fatene fra alle som ønsker dette.

Ta kontakt med Petit for bestilling av gjær og eventuelt innlevering av fatene. Vi i Norbrygg beklager også det som har skjedd, samtidig som vi håper flesteparten fortsatt er fornøyd med en god pris på nytt 9-liters fat!

Yngve Ydersbond (kasserer Norbrygg)
Loggført
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Medlem i Speidelforbundet

Vis profil WWW
« Svar #35 på: fre 17 apr 2009, 08:41:01 »

Det plager ikke meg, 9 liter er en passe størrelse når jeg skal ut på tur  skitbra
Loggført

Humle er nam
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Styret informerer  |  Emne: Fellesbestilling av små Corneliusfat « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!