Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tir 7 feb 2012, 17:15:05

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80565 innlegg i 7658 emner av 2961 medlemmer
Nyeste medlem: stefan1989
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Styret informerer  |  Emne: Bemanning av Norbrygg stand under ØlOgMat festival i Oslo 17. til 21. Juni 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
avstemning
Spørsmål: Har du lyst å være frivillig under Øl- og Matfestivalen?  (Avstemning er avsluttet: tor 18 jun 2009, 13:53:20)
Ja, jeg blir med mye - 1 (6.7%)
Ja, jeg kan være med lite grann - 4 (26.7%)
Vet ikke - 1 (6.7%)
Nei, jeg har ikke anledning - 9 (60%)
Nei, det vil jeg ikke gjøre en innsats for - 0 (0%)
Stemmer totalt: 15

Sider: 1 2 3 [Alle] Skriv ut
Skrevet av Emne: Bemanning av Norbrygg stand under ØlOgMat festival i Oslo 17. til 21. Juni  (Lest 2265 ganger)
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« på: fre 29 mai 2009, 12:44:29 »

Hei kjære medbryggere!
Som kjent for noen kommer Norbrygg til å stille med info/demo stand under årets ØlOgMat festival i Sofienbergparken. I den forbindelse trenger vi frivillige til å stå ved standen som vi må ha bemanna store deler av dagen. Undertegnede kommer til å brygge øl og demonstrere forskjellige aspekter ved hjemmebrygging. Er det noen som kunne tenke seg å være med å representere for vår edle hobby?

Andreas
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #1 på: fre 29 mai 2009, 18:17:00 »

Ja, det hadde vært morsomt å være med på.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Steinarja
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Andenes

Vis profil WWW
« Svar #2 på: fre 29 mai 2009, 23:01:55 »

Skulle gjerne deltatt, men er dessverre mye jobb den uken.
Får selv bare mulighet til å ta en tur siste dagen Sad
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #3 på: lør 30 mai 2009, 09:03:56 »

Jeg rekker antakelig å gjøre litt på de første 2 dagene, kommer litt an på den vanlige arbeidsplanen min. Smiley
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #4 på: tir 2 jun 2009, 21:07:44 »

Det er ikke så mange reaksjoner her som jeg hadde håpet på.  nosmile

Hvis ikke flere melder seg så ser det ut at Andreas må representere Norbrygg nesten helt alene i 5 dager i strekk!  Shocked

Hjelp denne mannen, han gjør det av kjærlighet for oss frelste og for de som vil bli frelst!  yes  amen

Eller har du fått PM av mange frivillige uten at vi ser det, Riis'en?  Grin
Loggført

Arnold Schwarzenegger
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #5 på: tir 2 jun 2009, 21:15:33 »

Hvordan ser programmet ut disse dagene? Hvordan er standen til Norbrygg tenkt? Er det kun kveldstid, eller også dagtid?
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Grove
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Hellerudtoppen, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #6 på: tir 2 jun 2009, 23:09:20 »

Jeg har sannsynligvis ingen planer 20. og 21. juni, så jeg blir gjerne med og hjelper til. Tidligere i uken er jeg i Bergen for å jobbe (og drikke øl).
Loggført
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #7 på: ons 3 jun 2009, 14:36:52 »

Ser ut som folk bare er opptatt av seg selv gitt.  Sad
Standen må bemannes fra 11:00 til 22:00 så det er greit å bytte litt på tror jeg. Jeg blir jo der store deler av dagen og brygger, men det er jo greit med litt avløsing fra det også.
Det blir kun de som er med og hjelper til som får drikke øllet senere i sommer  Evil
Loggført

Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Vis profil
« Svar #8 på: ons 3 jun 2009, 14:45:20 »

Jeg har sannsynligvis ingen planer 20. og 21. juni, så jeg blir gjerne med og hjelper til. Tidligere i uken er jeg i Bergen for å jobbe (og drikke øl).

Når er du i Bergen?
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Dag
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Asker

Vis profil
« Svar #9 på: ons 3 jun 2009, 15:25:27 »

Jeg kan stille på kveld/helg (man er ønsket på jobben innimellom, også). Ikke hver kveld, og ikke hele helga, men noe....
Loggført

"De levde som ville dyr, de hverken røkte eller drakk!" Axel Sandemose
Grove
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Hellerudtoppen, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #10 på: ons 3 jun 2009, 20:22:38 »

Når er du i Bergen?

17. - 19. juni. Om du er interessert i å ta en øl den 17. må du si ifra. Smiley
Loggført
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Vis profil
« Svar #11 på: ons 3 jun 2009, 20:30:15 »

Selvsagt akkurat de dagene jeg drar til Grimstad for å brygge...
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #12 på: ons 3 jun 2009, 20:50:07 »

Jeg kan muligens ta en dag fri for å være med på standen, men dagene fylles fort opp framover...
Loggført

Thomas
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #13 på: lør 6 jun 2009, 20:11:29 »

Om ønskelig kan jeg hjelpe til etter 1700 på ukedagene, og lørdag ettermiddag/kveld (jeg skal på konsert kvelden før, og kommer til å være fyllesjuk). Søndag er jeg ledig.

Loggført

"He's got ESPN!...and bulimia...he can read minds!" - J.Brew
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #14 på: ons 10 jun 2009, 16:13:04 »

Supert folkens! Jobber med å lage en vaktliste. Sender ut til alle som meldte seg.
Det blir storfest en gang i Juli med konsumering av de 100 literne vi brygger under festivalen.
Loggført

gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #15 på: søn 14 jun 2009, 21:48:49 »

Jeg har fortsatt ikke hørt noe mer om når det er ønskelig at jeg bidrar. Ettersom dette snart er timer, og ikke dager, unna, så må jeg nesten få beskjed om når det er ønskelig at jeg hjelper til. Kveldene (og dagene) begynner å fylles opp med andre avtaler, og så lenge jeg ikke har hørt noe, så forholder jeg meg til at jeg ikke skal være med.
Loggført

bidland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #16 på: man 15 jun 2009, 23:18:37 »

Har heller ikke hørt noe fra Riis'en...
Han har kanskje fått nok folk til å stå på standen da???
Noe andre som har hørt noe?

Men enig med deg, Gustav. Det hadde vært fint og fått litt info når man har satt av tid til dette.
Også hvis vaktlista ikke er fylt opp og man ikke er satt opp på noe.
Loggført
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #17 på: man 15 jun 2009, 23:30:59 »

Kan ikke se at du har meldt deg bidland. Men din deltagelse er saa absolutt velkomment i en lang og begivenhetsrik uke. Smiley
Sorry for at jeg ikke har vaert flinkere organisatorisk, men har femten ting aa gjøre samtidig. Dette er tross alt et prosjekt på eget initiativ. Gøy å kunne stå å brygge øl mens man verver folk til godt øl. Har ordna med utstyr og ingredienser til fem brygg. Blir tørrgjær på de fire første og sa stater vi opp en pakke 3036 til det femte og siste. Saa kan folk se hvordan man dyrker opp gjær. Jo mere vi er sammen jo gladere vi blir osv. Lets go!
Loggført

gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #18 på: tir 16 jun 2009, 07:42:51 »

Burde vi hatt oppskrift, bruksanvisning eller noe å dele ut? Selge Moderne hjemmebrygging?
Loggført

bidland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #19 på: tir 16 jun 2009, 09:44:14 »

Kan ikke se at du har meldt deg bidland. Men din deltagelse er saa absolutt velkomment i en lang og begivenhetsrik uke. Smiley

Den er grei. Da kommer jeg innom.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #20 på: tir 16 jun 2009, 12:03:50 »

Jeg vil også være innom deler av onsdagen og torsdagen Smiley. Vi har nettopp trykt noen brosjyrer å dele ut, samt plakkater slik at vi blir synlige på festivalen. Dette blir bra!  I like!

Forøvrig for de som er interessert i å stikke innom festivalen som gjest, så har jeg forstått det slikt at det kommer til å bli en del mindre bryggerier til stede også, fra ulike land. Selv om ikke alle norske aktører er til stede så så det absolutt interessant ut!

Det er synd at de ikke har lov til å si noe mer om dette på nettsiden, her er det vel den norske alkoholloven som stikker kjepper i hjulene...
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Yngwie
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #21 på: tir 16 jun 2009, 12:08:25 »

Liste over tilmeldte øl (pr 9/6) finnes på http://venneravno.com/forum3/viewtopic.php?t=663&start=0
Det er kommet noen flere etterpå, 10-15 stk, men jeg har ikke funnet ut hvilke ennå.
Loggført
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #22 på: tir 16 jun 2009, 12:23:32 »

Kan si så mye som at 151 ulike øl på fat og flasker fra stort sett hele verden. :-)
ca 100 jeg ikke har hørt om før.
Loggført

Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #23 på: tir 16 jun 2009, 12:38:48 »

Takk Yngwie, det var den listen jeg hadde i tankene. Kommer du også tilreist fra Sørlandet, Yngwie?
Loggført

Arnold Schwarzenegger
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #24 på: tir 16 jun 2009, 18:57:52 »

Og da ble Bodø-turen på torsdag avlyst. Noe behov for hjelp på torsdag etter jobb? (Kan sikkert være der 16.00 eller deromkring).
Loggført

Jonas K. L.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Haslum

Vis profil
« Svar #25 på: tor 18 jun 2009, 12:37:27 »

Hvordan jeg opplevde Norbrygg standen;

Det var en sann fryd å komme inn i fagteltet hvor dere sto og brygget øl igår. Dere var VELDIG engasjerte, tok god kontakt med de som kom for å se, og forklarte enkelt hva dere gjorde for å lage øl.  I like! Fortsett sånn!

Hvem av dere var på standen igår?

Ellers må jeg si at festivalen var morsom, med altfor mye øl å smake på... Den anbefales til alle! Fikk en vidunderlig smaksopplevelse i Paradox Smokehead, en øl alle burde smake på, om ikke annet bare for å kjenne på noe litt utenom det vanlige...

Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #26 på: tor 18 jun 2009, 13:18:44 »

Det var Andreas (Riis'en), Yngve (Yders), Bidland og meg som var der igår, i litt ulike sammensetninger. Idag blir det brygging igjen, forhåpentligvis blir det bedre vær utover dagen.

Offtopic: Paradox Smokehead fikk jeg også smake, nam!  sikle
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #27 på: fre 19 jun 2009, 10:07:36 »

På fredag lørdag og søndag skal vi bruke bryggeriet fra Brumas: http://www.brumas.de/ebildstrecke.html
Varmeelementet på Kokekjelen blei svidd på Torsdag.
Regner med å Begynne i 15.00 tiden

Andreas
Loggført

gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #28 på: fre 19 jun 2009, 22:12:28 »

Jepp, standen ble en nedtur på torsdag, dessverre. Gleder meg til å være med å brygge på Brumas i morgen  Smiley
Loggført

Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #29 på: lør 20 jun 2009, 01:10:16 »

Svært vellykket brygga dag Fredag 19/6. Bi brygget en Brown Ale på Brumas utstyret. Kjørte klassisk tysk meskeskjema med 55, 62, 68, 73 og 75 grader raster. Tok jo en evighet. :-) Fikk brukt det på en grei måte og overasket produsenten med noen nye teknikker. Lørdag 20/6 brygger vi en IPA med humletilsetting gjennom hele kokingen.
Kom ned og preik, det er masse folk som klør i finga etter å begynne å brygge men trenger litt spark i baken.

Andreas
Loggført

gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #30 på: lør 20 jun 2009, 23:48:20 »

Veldig bra dag på standen i dag. Været var ikke helt på topp, men det var ganske mye folk allikevel. Det virker som det er ganske mange som brygger kit og som gjerne vil vite mer om ølbrygging.

Brygging + undervisning + drikking er forøvrig en krevende kombinasjonsøvelse.
Loggført

bidland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #31 på: man 22 jun 2009, 08:39:27 »

Det ble en fin dag i Sofienbergparken på søndag. Standen var bemannet av Grove, Riis'en og meg. Mange interesserte var innom og kjente på godlukta fra Dunkelweizenbrygget som Riis'en hadde komponert.  Vi fikk vervet noen medlemmer, og på kvelden ble utstyret fra Vin og Bar solgt til tre entusiastiske karer som gledet seg til å begynne å brygge.

Massiv innsats fra Andreas som har stått på standen lange dager hele festivalen og spredt bryggerkunstens glade budskap!
 amen
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #32 på: man 22 jun 2009, 22:45:13 »

Andreas hadde gjort en kjempejobb, som gjorde at vi kunne være med på sjarmøretappa de dagene festivalen pågikk. Her er noen bilder...
Loggført

Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #33 på: fre 26 jun 2009, 13:44:09 »

Da har jeg sakte men sikkert kommet meg etter en hektisk uke med mye godt øl flaggrende mellom øra.
Må si det gikk besynderlig bra for første året å være. Vi fikk Brygga 4 brygg. Testa Bauaule og snakke mye brygging. 6 Stykker registrete seg på fremlagte innmelding skjemaer, så gjenstår det å se hvor mange som gjør det på nettet.
Takk til alle som var med og bidro til å fronte Norbrygg. Tydlig at det var spennende for folk å se hvordan det gjøres.
Da gleder jeg meg til neste år allerede.
Tapper øllet på fat på mandag så får vi se når det blir smakekveld. Regner med en gang i August.

Andreas
Loggført

Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #34 på: fre 17 jul 2009, 10:42:32 »

Litt sent svar (grunnet ferie) men jeg vil også legge til at det var veldig hyggelig å være på standen og prate med interesserte som besøkte oss! Smiley

Mange takk til vår Arrangementsansvarlig Andreas -Riis'en- som har gjort en kjempeinnsats, samt alle andre som har bemannet standen og infisert flere med hjemmebryggerviruset! amen

Det var også gøy å se bildene Gustavf har lagt ut her i tråden. Alt dette tyder på at vi nok kan (og bør) stille til flere slike arrangementer.  yes
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Sider: 1 2 3 [Alle] Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Styret informerer  |  Emne: Bemanning av Norbrygg stand under ØlOgMat festival i Oslo 17. til 21. Juni « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!