Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 8 feb 2012, 12:11:42

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80636 innlegg i 7664 emner av 2964 medlemmer
Nyeste medlem: knutur05
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Andre begivenheter  |  Emne: 30.1.2010 Hjemmebryggerdagene hos Nøgne Ø 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: 30.1.2010 Hjemmebryggerdagene hos Nøgne Ø  (Lest 1531 ganger)
Webmaster
Administrator
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: fre 27 nov 2009, 17:33:48 »

Nøgne Ø ønsker å invitere hjemmebryggere til å være med å brygge. Vi brygger Porter lørdag 30.1.2010 kl 10:00 til ca 19:00. Dette brygger vi sammen.  Deretter får alle deltagere med seg 20 liter vørter og gjær.  Vi ønsker at alle gjør sitt beste og mest kreative med denne vørteren, f.eks smakstilsetninger, gjærtype, eller gjæringsemperatur.  For de som ønsker å kjøpe malt eller humle,så selger vi dette til rabbatterte priser denne dagen.

Lørdag 17.4. fra kl 17:00 til 24:00 inviterer vi alle deltagerne til ølsmakefest i bryggeriet, der vi evaluerer og bedømmer resultatene og kårer en vinner.  Dette er ment som en spleisefest der alle kan ta med seg inntil to gjester.  Alle tar med egen øl (ikke til seg selv, men til alle andre) og sin favoritt ølsnacks (peanuts og potetgull er bannlyst).  Nøgne Ø stiller med Cask conditioned ale.

Prisen for dette er kr 900 (eller kr 950 hvis du bestiller to Wlabs-rør).  Det inkluderer vørter, gjæringsbøtte med lokk, fersk gjær fra Whitelabs (husk å spesifisere hvilken gjær du vil ha når du melder deg på), lunch og en øl på bryggerdagen og middag på ølsmakedagen.

Noen praktiske ting:  

• For de som trenger overnatting har vi fått følgende pris fra Rica Hotel Grimstad:  Enkeltrom 845, Dobbeltrom 1095. Husk å huke av for ønsket overnatting i påmeldingsskjemaet da bookingen må skje via bryggeriet!
  • Etter bryggingen blir det uformell samling på Apotekergården, som også har egne retter med og til øl.
  • For å gjøre dette trenger vi mimimum 20 deltagere.  Vi må dessverre sette en øvre grense på 50.
  • Vi trenger bindende påmeldinger innen 31.12.2009.  I fjor var det en del deltagere som ikke kom til evalueringsfesten.  Dette syntes vi at falt ut litt uheldig, og vi ber derfor om at bare de som ønsker å bli med på begge dagene, melder seg på.
    Dette tror vi at kan bli både gøy, spennende og lærerikt.

Norbrygg planlegger å stille med en dommer til ølsmakefesten. Eventuelle spørsmål kan rettes til bryggeriet på tlf 37257400. Obs: tilbudet gjelder alle hjemmebryggere og begrenses ikke til medlemmer i Norbrygg.

Klikk her for å gå til påmeldingsskjema.
Loggført
TrondH
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Grimstad

Fjære Bryggerhus

Vis profil WWW
« Svar #1 på: søn 13 des 2009, 13:03:42 »

Dette gleder jeg meg til skitbra
Har du fått mange påmeldinger?
Loggført

Livet er for kort for lorteøl
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #2 på: søn 13 des 2009, 14:44:55 »

Påmeldt. Selv om jeg ikke har så mye erfaring enda tror jeg dette kan bli gøy!
Loggført
Jikiun
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #3 på: tir 15 des 2009, 10:19:28 »

Heisann.
Vi er i ferd med naerme oss 40 paameldte.
Det er litt tynt med bemanning paa kontoret over Jul og nyttaar, men Sean kommer til aa emaile alle ca 2 eller 3/1.
Vi gleder oss til dette.  Det var veldig bra i fjor, og det er vel ingen grunn til at det skal bli anderledes i aar

Kjetil
Noegne Oe
Loggført
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #4 på: tir 15 des 2009, 18:02:13 »

Anbefaler alle som kan å bli med på dette, var veldig trivelig og lærerikt på forrige runde!

Har dessverre ikke mulighet til å bli med denne runden, da det krasjer litt med termin. Smiley
Loggført
Tom-Martin
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Manstad, Fredrikstad Østfold

Quantuum Terrabryggeri

Vis profil
« Svar #5 på: tir 15 des 2009, 20:04:51 »

Har meldt meg på, og gleder meg som en unge på julaften...

skinnende
Loggført

Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #6 på: tir 15 des 2009, 20:22:32 »

3 stk. påmeldt fra Bryggelaget Medgang (Bryne/Ålgård/Stavanger). De to andre var med forrige gang også, jeg kunne ikke da, og gleder meg selvfølgelig nå!
 beersmiley beersmiley beersmiley
Loggført
Per-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Figgjo, Rogaland

I boden brygges "Bodøll"

Vis profil
« Svar #7 på: ons 16 des 2009, 00:24:42 »

2 stk. sylferske bryggere uten noen ferdige brygg ennå fra Figgjo herved påmeldt. skitbra
Loggført

"She told me we couldn't afford my beer anymore. Then I caugt her spending $65 for makeup. I asked her how come I had to give up stuff and she didn't. She said she needed the makeup to look pretty for me.
I told her that was what the beer was for..."
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #8 på: ons 16 des 2009, 13:24:55 »

Da fikk vi beskjed fra Nøgne Ø at de ikke har kapasitet til enda flere deltagere og dessverre har måttet stenge påmeldingen for flere interessenter fra idag.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #9 på: ons 16 des 2009, 13:29:42 »

Pjew! Godt jeg fikk meldt meg på i tide. Smiley
Loggført
Bo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gressvik

Vis profil
« Svar #10 på: ons 16 des 2009, 21:57:59 »

Vi kommer 6 stk. fra Fredrikstad Haandbryggerlaug

Blir moro dette !
Loggført

Fredrikstad Haandbryggerlaug
For livets glade gutter går solen aldri ned!
GeirOJ
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kristiansand

Vis profil
« Svar #11 på: tor 17 des 2009, 14:16:23 »

Ser ut som det kommer 6 stk fra Christiansans Haanbryggerlag ,muligens 1-2 slengere hvis de rekker å melde seg på  I like!
Loggført
TrondH
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Grimstad

Fjære Bryggerhus

Vis profil WWW
« Svar #12 på: søn 31 jan 2010, 21:51:58 »

Takker for en flott dag på Nøgne Ø......gleder meg til neste gang vi møtes. skitbra
http://www.agderposten.no/article/20100131/LOKAL8/701319991/1001/ABONNEMENT
Loggført

Livet er for kort for lorteøl
Sigmund
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #13 på: søn 31 jan 2010, 22:20:36 »

Fin pressedekning i Agderposten! Jeg slutter meg til takken til arrangørene på Nøgne Ø. Litt kluss med bestilte gjær- og andre kulturtyper førte til at noen fikk noe annet enn det de hadde bestilt, mens noen måtte satse på NØs egen gjær. Mange spennende portervarianter blir det sikkert av dette uansett. Bare "synd" at NØ Porter er så god i originalutgaven - det hadde kanskje vært lettere å ha et "kjedeligere" øl som utgangspunkt for en oppfrisking gjennom mer eller mindre halsbrekkende eksperimenter? Gleder oss allerede til samlingen i april!
Loggført
Per-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Figgjo, Rogaland

I boden brygges "Bodøll"

Vis profil
« Svar #14 på: man 1 feb 2010, 21:32:54 »

Tusen takk for en fantastisk helg både til Nøgne Ø og til de andre deltakerene. Jeg kan nesten ikke vente til vi møtes igjen den 17. april. I like!
Loggført

"She told me we couldn't afford my beer anymore. Then I caugt her spending $65 for makeup. I asked her how come I had to give up stuff and she didn't. She said she needed the makeup to look pretty for me.
I told her that was what the beer was for..."
Sider: [1] 2  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Andre begivenheter  |  Emne: 30.1.2010 Hjemmebryggerdagene hos Nøgne Ø « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!