Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
lør 4 feb 2012, 21:50:53

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80152 innlegg i 7617 emner av 2943 medlemmer
Nyeste medlem: SuperRagnar
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Skriv ut
Skrevet av Emne: NM 2010  (Lest 10662 ganger)
Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil
« Svar #210 på: man 24 mai 2010, 14:11:11 »

dette hørest spennende ut!

Jeg er veldig ydmyk og takknemmelig for at jeg har fått være med på dette. Anbefales!

anbefales å vinne NM altså :-)
Loggført
janh
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skien

Pilotbrewer

Vis profil
« Svar #211 på: man 24 mai 2010, 19:48:16 »

Jeg mener OG ble 1077. Jeg brukte WLP 001, på NØ brukte vi WLP 007.
Ja, det var virkelig stort å vinne NM. My 15 minutes of fame. Det var stor interesse fra lokalpresse og privatpersoner og bryggedagen på NØ som et klimaks. Dette i sterk kontrast til Dansk mesterskap og Skandinavisk hvor vi måtte vente i dagesvis for å få en resultatliste. "Våre" folk i Norbrygg er i en helt annen divisjon enn danskene. "Våre" folk står på for å fremme hjemmebryggingen og klarer å nå ut. Godt jobbet!

janh
Loggført

Jan H Fjeld
Gårdsbrygg

Any landing you can walk away from is a good one.
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #212 på: man 24 mai 2010, 21:32:08 »

Jeg synes også informasjon her i Norge i hjemmebryggermiljøet virker mer tilgjengelig enn det i Danmark. Men, det skal sies at jeg er verken dansk eller bor i Danmark, så min interesse å søke ut bryggeinfo i Danmark er noe begrenset. Men, noe så stort som skandinavisk mesterskap i københavn hadde etter det jeg fikk inntrykk av, forferdelig lite informasjon og dekning.

Stor skryt til Norbrygg og alle bryggere i dette landet som deler hjertelig med informasjon, erfaring o.l.
Til neste år må vi vise skandinavia at Norge står i spissen av ØL!  biersmile
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #213 på: fre 28 mai 2010, 20:19:29 »

Må bare spørre..
Er vinneren av årets hjemmebrygger, og den som skal brygges hos NØ en kloning?Huh?
ikke for å ta fra noen æren eller noe... men hørtes bare rart ut. Sorry om jeg har misforstått... :-)
Loggført
Ole Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #214 på: fre 28 mai 2010, 22:06:43 »

Må bare spørre..
Er vinneren av årets hjemmebrygger, og den som skal brygges hos NØ en kloning?Huh?
ikke for å ta fra noen æren eller noe... men hørtes bare rart ut. Sorry om jeg har misforstått... :-)

Ikke klon.
Jeg vil heller si at den er inspirert av amerikanske Double IPA's generelt.
En nydelig sak, jeg er så heldig å ha smakt den!
Loggført

Beer leads to more beer.
Yngwie
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #215 på: søn 30 mai 2010, 13:09:20 »

Danskene har ikke noen hjemmebryggerforening, kun et forum, sikkert derfor ikke ting fungerer som i S og N. Og så har de Foreningen Danske Øldommere (eller noe liknende). FDØ organiserer DM i hjemmebrygging, og også SkM.
Loggført
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #216 på: søn 12 sep 2010, 15:30:53 »

Er det satt noen dato for NM 2011?? Greit å vite noen mnd på forhånd, slik at man ikke går på samme smell som ifjor  Smiley
Loggført
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #217 på: søn 12 sep 2010, 15:50:42 »

Er det satt noen dato for NM 2011?? Greit å vite noen mnd på forhånd, slik at man ikke går på samme smell som ifjor  Smiley

Det jobbes med 9. evt. 2. april. Blir sannsynligvis avklart ganske kjapt.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #218 på: tir 19 okt 2010, 23:22:11 »

Foreløpig har vi booket 9. april på Betong (Studentersamfunnet Chateau Neuf) i Oslo. Vi må bare få noen småting på plass, men det ordner seg nok. Mer info følger senere.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
gustavf
Dommerkomité
*
Innlogget Innlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #219 på: ons 20 okt 2010, 09:54:26 »

Er dette samme sted som vi stod i stampe under NM 2009?
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #220 på: ons 20 okt 2010, 09:58:18 »

Nei, i 2009 var det på Høyskolen. Betong på Chateau Neuf har plass til opp til 1 000 personer.
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #221 på: ons 27 okt 2010, 00:30:43 »

Foreløpig har vi booket 9. april på Betong

Kjipern, 7-10 april drar jeg og flere til Bamberg.. dang.. vel, er mye godt øl der også tenker jeg..
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Innlogget Innlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #222 på: søn 21 nov 2010, 20:00:01 »

Det begynner å bli på tide å tenke på hvilke øl man vil delta med i NM 2011, ihvertfall av de sterkeste (og sureste). Er det bestemt noe om hvordan klasseinndelinga blir i år? Og vil det fortsatt være begrensning på to øl per klasse?
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #223 på: søn 21 nov 2010, 20:18:20 »

Det vil nok ta en tid før arbeidet med ny klasseinndeling er ferdig, så her må man nesten bare brygge godt øl, og plassere etterhvert.

Såvidt jeg kjenner til, har ikke begrensningen på to øl per klasse  vært med i den diskusjonen, men selv kunne jeg også tenkt meg å åpne for flere.
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Innlogget Innlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #224 på: søn 21 nov 2010, 20:27:04 »

Det vil nok ta en tid før arbeidet med ny klasseinndeling er ferdig, så her må man nesten bare brygge godt øl, og plassere etterhvert.

Men da kan man jo ende opp med å brygge godt øl helt unødvendig? Oh, well...
Loggført

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!