|
Huub
|
 |
« Svar #30 på: ons 3 feb 2010, 16:08:27 » |
|
Det er ikke planlagt noe av den slags, i likhet med tidligere NM. Noe som ikke betyr at det ikke vil være anledning for slikt. På Norøl sine ølfestivaler har det vært noen som spiller/synger, noe sånt kunne vært aktuelt under NM også, spesielt dersom det er noen musikale bryggere her inne som vil bidra på den fronten.  Hadde vi ikke en liten diskusjon om dette gående før?  skulle det ikke være en DeathBluesJazzRockHardBand? Med et Thijs van Leer- inslag fra deg Eduard?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
|
 |
« Svar #31 på: ons 3 feb 2010, 16:42:13 » |
|
Man kunne jo kalle bandet Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Huub
|
 |
« Svar #32 på: ons 3 feb 2010, 16:49:11 » |
|
Man kunne jo kalle bandet Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling?
Er du ikke lærer Gahr? En demokratisk lærer? Det fungerer ikke med barn og bryggere vet du  Du må si: "bandet skal hete Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling" Javel meester 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #33 på: ons 3 feb 2010, 18:09:04 » |
|
Jeg foreslo i kjølvannet av konkurransen i fjor at man burde gjøre det litt mer underholdende med opptellingen av publikums favoritt ved at opptellingsresultatene vises på en stor skjerm etter hvert som stemmesedlene telles opp. Det forutsetter selvsagt at man har tilgang til en eller flere monitorer i lokalet som kan knyttes til en PC. Dette ville skape spenning slik det er i den europeiske Grand Prix-finalen!
Jeg har prøvd meg litt på Excel og slikt, men har for lite ekspertise til å skrive slik programvare selv.  Så da prøvde jeg å lete litt etter et slikt program på nettet, uten å finne noe som passer. Helt til jeg fant en ordentlig Grand Prix-side som hadde nettopp et sånt program online! Med litt fikling og justering ville det kunne brukes til vårt formål, så jeg har kontaktet ham som skrev programvaren og spurt om vi kan få lånt/kjøpt kildekoden av ham. Dersom han sier ja, så vil vi kunne få opp nettopp det du her nevner.  Se vedlegg for et eksempel om hvordan det da kunne blitt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Steinarja
|
 |
« Svar #34 på: ons 3 feb 2010, 19:15:54 » |
|
Ser spennende ut. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
|
 |
« Svar #35 på: ons 3 feb 2010, 21:38:24 » |
|
Er du ikke lærer Gahr? En demokratisk lærer? Det fungerer ikke med barn og bryggere vet du  Du må si: "bandet skal hete Bogus Focus, med Thijs van Beer på orgel/tverrfløyte og jodling" Javel meester  Det var vel ment som et retorisk spørsmål. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
janh
|
 |
« Svar #36 på: tor 4 feb 2010, 08:33:25 » |
|
Er det en øvre grense for hvor mange øl man kan delta med? Jeg syned jeg har lest 5, men finner det ikke igjen. janh 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan H Fjeld Gårdsbrygg
Any landing you can walk away from is a good one.
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
|
 |
« Svar #37 på: tor 4 feb 2010, 10:42:59 » |
|
Er det en øvre grense for hvor mange øl man kan delta med? Jeg syned jeg har lest 5, men finner det ikke igjen. janh  To øl per klasse.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #38 på: tor 4 feb 2010, 17:43:41 » |
|
Er det en øvre grense for hvor mange øl man kan delta med? Jeg syned jeg har lest 5, men finner det ikke igjen. janh  Som Gahr sier ja: 2 øl per klasse, altså 10 brygg. Og i PF er det vel ingen maksgrense.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
janh
|
 |
« Svar #39 på: tor 4 feb 2010, 18:53:06 » |
|
Takker. Har nok ikke lest godt nok på regelverket under planleggingen. Det meste ender opp som "Lys ale" eller "Sterke spesialøl". Grensen på 1065 gjør det vanskelig. Og jeg som trodde jeg kun brygget lette, svake øl! Får sette meg ned og ha en kvalifiseringsomgang hjemme før jeg bestemmer meg. Men håper å få avgårde 5-6 brygg. janh 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan H Fjeld Gårdsbrygg
|
|
|
|
janh
|
 |
« Svar #40 på: fre 5 feb 2010, 11:59:45 » |
|
Jeg prøver å finne '(American) Amber Ale' i definisjonen, men uten hell. Går den under 'Mørk Ale'? Og sammen med 'American Brown Ale'? Eller betyr det at den blir diskvalifisert? (Stjel likegodt BJCP klasseinndeling først som sist).
janh ( by iPhone)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan H Fjeld Gårdsbrygg
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #41 på: fre 5 feb 2010, 12:15:19 » |
|
Jeg er ikke eksperten her, men jeg vil tro at American Amber Ale går i samme hovedklasse som brown ale, altså mørk ale. Du kan da oppføre den som 'øvrig' innen den klassen og legge til øltypen i kommentarfeltet. Kanskje dommer Joakim har noe å tilføye her?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #42 på: fre 5 feb 2010, 21:15:36 » |
|
Nå har jeg prøvd å melde på, og etter å ha tastet og skrevet i mitt ansikts sved så trykket jeg på skriv ut symbolet oppe i høyre hjørne...... - og fikk opp et nytt jomfruelig blankt skjema??? Nå er det ikke verre enn at jeg kan klippe og lime i Word og skrive ut på den måten, men det er vel ikke slik det er tenkt - eller .....?
Og så ble det sagt at skjemaet ikke skulle bli sendt om en tilfeldigvis trykket på enterknappen underveis. Det er kanskje riktig, men skjemaet forsvant og jeg kom tilbake til Norbrygg sin hovedside! (&%€#"#)
Har dere mottatt noen påmelding(er) fra meg forresten? I klassen for mørk ale? Da trykket jeg på send skjema (men glemte å printe ut først). Har dere mottatt en i klassen sterke spesialøl? Den prøvde jeg å printe ut, som nevnt over. Når det ikke funket, så trykket jeg på enter med vilje (bare for å se hva som skjedde)
Glad jeg har nok øl....og er en tålmodig sjel. Data er noe ?"#&%% herk!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #43 på: man 8 feb 2010, 15:08:11 » |
|
Ja, vi har fått påmeldinger fra deg i klassen Mørk Ale og i Sterk Spesialøl.  Hvis man skal skrive ut skjemaet så bør man helst bruke utskriftsfunksjonen i selve nettleseren. Jeg så at det også var en knapp ovenfor skjemaet som kunne brukes til utskrift, men av tekniske årsaker så fungerer dette ikke for påmeldingsskjemaer. Dette kan vi bare beklage, og for å unngå at den blir brukt igjen ved et uhell, så er knappen nå fjernet. Når det gjelder utskriftene så er det slik at alle som melder på et brygg vil få en epost som inneholder opplysningene man har fylt ut i skjemaet. Det innebærer at (forutsatt at epostadressen er fylt ut riktig) man i grunn kan vente med å skrive ut skjemaet og heller skriver ut denne eposten etterpå. Så slipper man også å måtte sitte bak en data som er tilkoblet skriver. Vi har prøvd å sikre påmeldingsskjemaet mot å bli sendt av gårde når man trykker enter-tasten. Jeg har testet alle tekstceller i skjemaet med enter-tasten uten at skjemaet ble sendt av gårde, men så kan det være at ulike nettlesere har ulike måter å takle enter-tasten på. Så helst ikke bruk enter-tasten som et sikkert alternativ til museknappen og tab-tasten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #44 på: man 8 feb 2010, 15:11:20 » |
|
Hm, det hadde ikke vært mulig (til neste gang) å fått til en bekreftelse på mail, hvor man også fikk tekst eller PDF-kopi av skjemaet? Da skulle man være i boks..  Men, noen må jo sette det opp, da..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|