Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 8 feb 2012, 11:46:33

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80636 innlegg i 7664 emner av 2964 medlemmer
Nyeste medlem: knutur05
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Skriv ut
Skrevet av Emne: NM 2010  (Lest 10719 ganger)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #45 på: man 8 feb 2010, 15:22:37 »

Hm, det hadde ikke vært mulig (til neste gang) å fått til en bekreftelse på mail, hvor man også fikk tekst eller PDF-kopi av skjemaet?

Nei, dessverre Lars. Jeg greier litt mekking på php-skjemaer og sånt, men såpass heftige saker ligger dessverre utenfor mine programmeringsevner... Var egentlig litt stolt av at jeg fikk det til å funke med bekreftelsesmail i det hele tatt  angel

EDIT: I år vil vi igjen ha en side som samler meldinger i landets media om NM2010. Se siden her.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Trygve
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Det må øl til før det er verdt å bli tørst.

Vis profil
« Svar #46 på: man 8 feb 2010, 15:57:08 »

Jeg omgikk problemet med å først trykke på skriversymbolet opp i høyre hjørne, og så fylle ut og skrive ut og sende skjemaet fra det nye vinduet som åpner seg. Men å skrive ut e-posten er jo enda enklere.....

Når vi først tyter om mulige forbedringer, kunne ikke skjemaet blitt stående også etter at det er sendt.  Så slipper vi som melder på flere (mange?) øl å skrive alt om og om og om igjen?
Loggført

mvh Trygve
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #47 på: man 8 feb 2010, 16:00:48 »

Når vi først tyter om mulige forbedringer, kunne ikke skjemaet blitt stående også etter at det er sendt.  Så slipper vi som melder på flere (mange?) øl å skrive alt om og om og om igjen?

Jeg vet ikke om det går an. Men, siden alle skjemaer havner samme sted og til slutt leses av ekte mennesker Wink , så er det ikke akkurat så farlig å droppe gateadressen ved øl nr 2, 3, 4 osv.

Epostadressen derimot bør man ha med hver gang, pga det som jeg skrev litt lenger opp.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #48 på: tor 11 feb 2010, 21:18:23 »

Vi registrerer at det har kommet en del påmeldinger til NM 2010 allerede, det er bra saker!  I like!

Ellers så ville jeg bare bruke anledningen til å legge ut linken til årets Facebookside om NM2010, som alle kan bruke for å invitere seg selv eller for å sende rundt til venner man ønsker å invitere dit.

Linken er http://www.facebook.com/event.php?eid=283800278373
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Steinarja
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Andenes

Vis profil WWW
« Svar #49 på: tor 11 feb 2010, 22:54:31 »

Skal nokk sende inn noe jeg å etterhvert, men det står fortsat på dunken å skal flaskes til helgen.

Slipper jeg inn hvist jeg stiller til PF med to øl men bare 8-9l (lite Corneliusfat) av hvert? angel
Er litt styr å drasse med seg så mye øl via fly.
Loggført
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #50 på: fre 12 feb 2010, 00:29:25 »

Det er vel en begrensning på 20 kg på de fleste flygninger. Du får hvertfall ikke lov til å ta med deg fatene inn på flyet. Folk ser ganske rart på meg når jeg sleper med meg et fat på bussen  Evil
Grunnen til at vi sier grensen er 18L er for at alle skal ha mulighet til å smake på øllet og ha mulighet til å stemme på det. Hvis du har mindre må du bare være nøyere med rasjoneringen. Sikker på at NB kan gjøre unntak Smiley
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
Torgrimsen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kristiansand

"Man kan motstå alt unntatt fristelser" (O. Wilde)

Vis profil
« Svar #51 på: fre 12 feb 2010, 22:30:10 »

Når brygget havner litt i grenseland, hvor sånn ca er grensen mellom lys og mørk ale i EBC?  Jaha..
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #52 på: lør 13 feb 2010, 13:09:54 »

Godt spørsmål. Jeg tror man først og fremst bør gå ut fra hvilken øltype / underklasse man brygger i. Men hvis det er et slags fantasibrygg, så kan man jo se litt på øltypelisten. Jeg fant følgende der:

LAGER:

Mørkeste lys: 8; 12; 14; 8; 13; 11; 10; 12; [14]
Lyseste mørk: 16; 10; 40; 40; 80; 20; 15; [10]

ALE:

mørkeste lys: 30; 35; 35; 25; 35; 20; 40; 14; 30; 16; 10; 16 [40]
lyseste mørk: 35; 40; 20; 30; 30; 60; 80; 80; 80; 80; 22; 30; 30 [20]

Kanskje det gir deg en pekepinn? Smiley
Loggført

Arnold Schwarzenegger
janh
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skien

Pilotbrewer

Vis profil
« Svar #53 på: lør 13 feb 2010, 14:19:56 »

Mulig jeg tar meg litt til rette her, men jeg sendte en e-post til "The brewing Network" med opplysninger om NM. Gjorde forresten det samme foran Juleølkonkuransen. Der ble det lest opp og jeg fikk mine 5 sekunder "of Fame" på internettradio.

janh
 biersmile
Loggført

Jan H Fjeld
Gårdsbrygg

Any landing you can walk away from is a good one.
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #54 på: lør 13 feb 2010, 15:26:56 »

Mulig jeg tar meg litt til rette her, men jeg sendte en e-post til "The brewing Network" med opplysninger om NM. Gjorde forresten det samme foran Juleølkonkuransen. Der ble det lest opp og jeg fikk mine 5 sekunder "of Fame" på internettradio.

Alle er mer enn hjertelig velkommen til å reklamere for NM 2010!  skitbra
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Egil B.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tromsø

Vis profil
« Svar #55 på: fre 19 feb 2010, 09:27:44 »

Det står en svær artikkel om NM på forsida til Norbrygg.
Masse informasjon om arrangementet bortsett fra sted og dato.
For å finne datoen måtte jeg bla meg langt ned gjennom forumet.
Jeg foreslår at datoen kommer på forsida.
Gjerne med nedtelling av dager og blinkende skrift.
Egil B.
Loggført
GeirJ
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Karmøy

Vis profil
« Svar #56 på: fre 19 feb 2010, 18:17:38 »

Skal lys ale deles opp i to klasser i år også?
Har ikke funnet noe info. om det, har kanskje ikke sett så godt etter heller. Roll Eyes

Geir
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #57 på: lør 20 feb 2010, 12:46:10 »

Skal lys ale deles opp i to klasser i år også?
Har ikke funnet noe info. om det, har kanskje ikke sett så godt etter heller. Roll Eyes

Geir

Ifjor ble lys ale delt opp etter at dommerkommiteen fant ut av at det var veldig mange påmeldte brygg i denne kategorien, samtidig som at denne kategorien lot seg dele opp på en rimelig enkel måte. Forsåvidt jeg vet så er det ingen konkrete planer om det i år (heller ikke ifjor, da det først skjedde rett før førbedømmingen), men det gjenstår å se, alt ettersom påmeldingene kommer inn. Vi vil nok høre fra dommerkommiteen dersom det blir aktuelt å dele opp en klasse.

Ellers så er det bare å påmelde ølet i henhold til de 5 hovedklassene som vi har idag.  innlegg
Loggført

Arnold Schwarzenegger
GeirJ
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Karmøy

Vis profil
« Svar #58 på: lør 20 feb 2010, 14:56:38 »

OK, misforsto nok litt der. Takker.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #59 på: man 22 feb 2010, 16:07:42 »

Det kommer støtt og stadig inn flere påmeldte brygg til flaskekonkurransen, og det er en bra ting.  I like!

Når det gjelder publikums favoritt så har påmeldingen enn så lenge vært mye lavere. Vi vet at dette som regel tar seg opp litt når arrangementsdato nærmer seg, men vi vil likevel oppfordre alle som har planer om å stille med PF-øl til å melde ifra her.   angel Påmeldingen er foreløpig ikke bindende, men vi håper selvsagt at de som melder på brygg har intensjonen til å delta.

For tiden så jobber vi fremdeles med å få til enda bedre premier enn det vi har fått til så langt til NM2010, selv om deltakelse alene kan være meget givende i seg selv.  skinnende Det er bare med ivrig deltakelse av hjemmebryggere med øl til klassen publikums favoritt at arrangementet kan bli en suksess, samtidig som at det er en ypperlig måte å fronte hobbyen på til besøkere som ikke har brygget eller smakt hjemmebrygget øl selv. Og at det blir mange besøkere hersker det ikke tvil om med den mediedekningen vi får.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!