|
Erlendso
|
 |
« Svar #60 på: fre 26 feb 2010, 09:29:46 » |
|
Jeg tenkte å sende bidraget i dag!
Jeg lurer på hvordan de innsendte ølene oppbevares før de vurderes? Vil de stå kaldt, romtemperert, eller kjellertemperert?
Etter en runde med posten er de garantert at de vil bli ristet, og gjæren oppløst. Vil flaskene få en sjanse til å stå, roe seg ned, og bli klare igjen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
IPA will do you good, Old Ale will do you no harm, Barleywine will sweeten your blood, Stout will strengthen your arm!
|
|
|
|
Huub
|
 |
« Svar #61 på: søn 28 feb 2010, 18:31:18 » |
|
Jeg tenkte å sende bidraget i dag!
Jeg lurer på hvordan de innsendte ølene oppbevares før de vurderes? Vil de stå kaldt, romtemperert, eller kjellertemperert?
Etter en runde med posten er de garantert at de vil bli ristet, og gjæren oppløst. Vil flaskene få en sjanse til å stå, roe seg ned, og bli klare igjen?
"Send flaskene i god tid, det er deltakers ansvar at flaskene er Norbrygg i hende innen fristen! Kun flasker sendt eller levert til denne adressen vil bli bedømt. Det anbefales at ølet leveres tidligst mulig slik at evt opphvirvlet bunnfall vil legge seg tidsnok innen førbedømmingen. Dette vil komme ølet ditt, og dermed bedømmingen, til gode."
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yngwie
Dommerkomité
Utlogget
|
 |
« Svar #62 på: søn 28 feb 2010, 18:51:49 » |
|
Det er planlagt forbedømming allerede dagen etter fristen for innlevering av øl. Som andre har sagt, send inn så fort som mulig!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Viktste
|
 |
« Svar #63 på: man 1 mar 2010, 16:57:47 » |
|
Forstår jeg det riktig at en IPA med OG høyere enn 1.065 skal meldes på i sterke spesial øl? Hvilken underklasse i så fall? Eller er det ikke mulig å melde på IPA sterkere enn 1.065 
|
|
|
|
|
Loggført
|
I fryseboksen hjemme er det øl....
|
|
|
|
Huub
|
 |
« Svar #64 på: man 1 mar 2010, 18:07:31 » |
|
også et spørsmå fra min side: er det mulig å sende inn et juleøl som er ikke tradisjonelt norsk? altså ikke under- men overgjæret..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
|
 |
« Svar #65 på: man 1 mar 2010, 18:11:52 » |
|
Det er mulig¨å sende inn et hvilket som helst øl. En IPA med OG over 65 kan sendes inn i sterke spesialøl i underklasse "Annen", med påskriften " IPA OG>1065. En juleale sendes inn i den hovedklassen den passer inn i, igjen i underklasse "Annen", f.eks. med påskriften "juleale". Ev. spesifiserer man "engelsk juleale", "belgisk juleale", alt etter behov.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Riis'en
|
 |
« Svar #66 på: man 1 mar 2010, 18:34:29 » |
|
WOW Ed! Hvis dette lar seg praktisk gjennomføre får vi nok underholdning den kvelden. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #67 på: man 1 mar 2010, 18:37:11 » |
|
WOW Ed! Hvis dette lar seg praktisk gjennomføre får vi nok underholdning den kvelden.  Vel, jeg har ikke fått noe svar fra programvareskriveren.  Kan prøve å purre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Riis'en
|
 |
« Svar #68 på: man 1 mar 2010, 18:42:29 » |
|
Open source skulle vel egentlig ikke behøve godkjenning. Hvis han evnt. ikke får svart kan han uansett få litt kred på siden. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
|
|
|
|
Tore B.
|
 |
« Svar #69 på: man 1 mar 2010, 21:21:57 » |
|
Jeg var i kontakt med Riis'en i dag for å avtale overlevering av en kasse øl til NM. Han fortalte at deltakende øl heretter skal leveres til Joakim, som bor i nærheten av Bislet. Det hadde vært fint om dette ble opplyst for alle. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med Joakim for (hvis mulig) å avtale overlevering i morgen (tirsdag) kveld. Men ahr foreløpig ikke fått svar...
|
|
|
|
|
Loggført
|
I tappekranene: Pilsner, IPA, Bayer, Brown ale
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #70 på: man 1 mar 2010, 21:35:31 » |
|
Så sent som ikveld har vi endret leveringsadressen på nettsiden. Det må sies at Joakim ikke er i Oslo ennå, det er først tilfellet fra den 3. mars. Men postforsendelser kan sendes til ham allerede fra idag. Denne oppdaterte adressen finnes her: www.norbrygg.no > Konkurranser > NM i hjemmebrygging 2010 > Forhåndsinformasjon for deltakere 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
mojo
|
 |
« Svar #71 på: ons 3 mar 2010, 11:43:22 » |
|
Etter å ha lett og lett og søkt og søkt etter info om NM på forumet, fant jeg et link til Norbryggs hjemmeside!  For andre stundesløse søkere: http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=category§ionid=6&id=78&Itemid=36 (og jeg skal nok snart lære meg og lage kule links som bare er et ord med en strek under og ikke eviglange url... ) EDIT: Takk for hjelpen, da prøver jeg igjen! se HER for relevant side på Norbryggs hjemmeside om NM 2010.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Øloteket for tida: ~ Julemjød til gjæring ~ English ordinary bitter på fat ~ English Pale Ale på fat ~ Resteflasker av diverse go'saker ~ Avventer til Kongen gir meg bedre tid til å brygge....
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #72 på: ons 3 mar 2010, 12:05:25 » |
|
Je, bare marker ordet du vil lage link utav, og trykk på link-knappen. Inne i første url-klamme setter du inn et likhetstegn og limer inn linken. Da blir det seende slik ut, bortsett fra andre klammer.. <url=http://www.norbrygg.no>Norbrygg</url>
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Steinarja
|
 |
« Svar #73 på: ons 3 mar 2010, 12:07:42 » |
|
Noen oversikt over antall påmeldte både til flaske- og PF-konkuransen sålangt?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kyrre D K
|
 |
« Svar #74 på: ons 3 mar 2010, 13:27:42 » |
|
må vi kjøpe billett på forhånd, eller kan vi kjøpe i døre? For oss som er medlem i Norbrygg, men ikke har fått medlemskort enda... hva gjør vi for å få inngang til medlemspris?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|