Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 8 feb 2012, 12:16:07

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80637 innlegg i 7664 emner av 2964 medlemmer
Nyeste medlem: knutur05
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16 Skriv ut
Skrevet av Emne: NM 2010  (Lest 10731 ganger)
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #75 på: ons 3 mar 2010, 14:19:35 »

Biletter kjøpes i døra. Vi får purre på økonomiansvarlig og sørge for at du får betalt giroen i tide før NM. Medlemskortet følger med på giroen, så får du oblat i posten etter du har betalt. Går veldig raskt.
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #76 på: ons 3 mar 2010, 14:32:12 »

uff, etter at jeg brukte lang tid på å skrive dette innlegget presterte datamaskinen å låse seg, så alt måtte skrives om igjen...  duh

Ok, for andre runde:  brygging

Etter å ha lett og lett og søkt og søkt etter info om NM på forumet, fant jeg et link til Norbryggs hjemmeside!   Smiley

For andre stundesløse søkere: http://norbrygg.no/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=78&Itemid=36

(og jeg skal nok snart lære meg og lage kule links som bare er et ord med en strek under og ikke eviglange url... )

Je, bare marker ordet du vil lage link utav, og trykk på link-knappen. Inne i første url-klamme setter du inn et likhetstegn og limer inn linken.
Da blir det seende slik ut, bortsett fra andre klammer..
<url=http://www.norbrygg.no>Norbrygg</url>

Jeg hadde egentlig trodd at det ikke var så veldig vanskelig å finne frem (sjekk 'Konkurranser' øverst i menylinjen eller innlegget i denne tråden fra man 1 mar 2010, 21:35:31) men tar det som et hint Wink.

Når det gjelder å lage ryddige linker så kan man gjøre nesten slik Lars sier, bare at man bruker parantes av et annet slag, altså slik:

Kode:
[url=http://www.norbrygg.no]Norbrygg[/url]

Man kan også markere nøkkelordet som skal bli til link og trykke -tasten, for så å legge til '=http://linken-din'.  innlegg

Noen oversikt over antall påmeldte både til flaske- og PF-konkuransen sålangt?

Jeg tok meg akkurat tiden til å telle antall påmeldte brygg i begge klasser (flaskekonkurransen og publikums favoritt). Det er allerede påmeldt hele 66 72 74 brygg i flaskekonkurransen, så det blir nok en real runde med forbedømminger på dem som skal dit.  godt øl

Når det gjelder påmeldinger i klassen publikums favoritt er nok tallene ikke så jublende.  Jaha.. Det er syv deltakere/bryggelaug som stiller med 13 brygg så langt. Vi trenger over 30 brygg for at det skal være tilstrekkelig med øl til arrangementet så her håper vi virkelig at tallet tar seg opp betraktelig.

Samtidig er dette en god anledning til å meddele at styret sammen med Petit Agentur jobber med (og antakelig får til) å stille med 15 nye Corneliusfat (19 liter) til de 15 beste brygg i klassen publikums favoritt! Selv om det er litt tid igjen før selve NM, så håper vi at dette er et insentiv som bidrar (og ikke den eneste avgjørende grunnen) til at hjemmebryggermiljøet i stor stil vil kunne presentere hobbyen og dens flytende resultater for allmenheten under NM2010.
 feire

må vi kjøpe billett på forhånd, eller kan vi kjøpe i døre?
For oss som er medlem i Norbrygg, men ikke har fått medlemskort enda... hva gjør vi for å få inngang til medlemspris?

Sakset fra nettsidens Forhåndsinformasjon for Deltakere (og nå også lagt inn under Forhåndsinformasjon for Besøkere):

Sitat
Dersom du ikke har et gyldig medlemskort med påført oblat som betalingsbevis, bør du ta kontakt med kasserer for å få tilsendt nytt medlemsbevis og betalingsblankett slik at du rekker å betale medlemsavgiften.

Medlemskortet får man sammen med betalingsblanketten. Kasserer (Yngve/Yders) kan sende disse ut dersom man ikke har fått det ennå.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Steinarja
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Andenes

Vis profil WWW
« Svar #77 på: ons 3 mar 2010, 15:27:01 »

Oblat?
Jeg har motatt regningen med medlemskortet og betalt den, men har ikke fått noe oblat.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #78 på: ons 3 mar 2010, 15:54:33 »

Oblat?
Jeg har motatt regningen med medlemskortet og betalt den, men har ikke fått noe oblat.

Sakset fra nyhetsinnlegg Til alle medlemmer
Sitat
Medlemskortet vil bli ettersendt. Det skal påføres kvitteringsoblat som bevis på at kontingenten er betalt. Når du overfører kontingenten via nettbank vil du ha anledning til å få tilsendt oblatet, som så kan klistres på medlemskortet for å gjøre det gyldig.

Det er flere foreninger som bruker samme type medlemskort som Norbrygg, med oblatfelt.

Se under i bildene hvordan man får oblat i posten fra banken ved betaling. Dersom betalingen allerede har funnet sted så kan man (ihvertfall i min nettbank) gå tilbake til denne betalingen og bestille kvittering/oblat i etterkant. Banken min tar penger for dette, jeg husker dog ikke hvor mye.

Loggført

Arnold Schwarzenegger
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #79 på: tor 4 mar 2010, 15:24:06 »

Samtidig er dette en god anledning til å meddele at styret sammen med Petit Agentur jobber med (og antakelig får til) å stille med 15 nye Corneliusfat (19 liter) til de 15 beste brygg i klassen publikums favoritt! Selv om det er litt tid igjen før selve NM, så håper vi at dette er et insentiv som bidrar (og ikke den eneste avgjørende grunnen) til at hjemmebryggermiljøet i stor stil vil kunne presentere hobbyen og dens flytende resultater for allmenheten under NM2010
 feire

Da kan jeg herved bekrefte at Yngve i styret har ordnet med sponsoren for NM 2010, Petit Agentur, at det blir totalt 15 Corneliusfat (utsalgspris 1.030 kr, 9-liters, ikke 19-liters som nevnt tidligere) i premie som fordeles blant de første 15 plassene i klassen Publikums Favoritt! Det er bare å melde på sine beste brygg snarest, slik at vi tidsnok har en god oversikt over deltakelsen.

For å gi en anelse:

Grin

For informasjon om deltakelse, klikk her.
For å melde på brygget ditt i klassen Publikums Favoritt, klikk her.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #80 på: tor 4 mar 2010, 15:28:13 »

Hatten av for Ola på Petit, og de som har fått avtalene med Petit og Nøgne Ø i boks.  skitbra
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #81 på: tor 4 mar 2010, 20:02:33 »

Hatten av for Ola på Petit, og de som har fått avtalene med Petit og Nøgne Ø i boks.  skitbra

Nå håper vi bare at det blir flere deltakere i Publikums Favoritt, for ellers blir NM2010 en kort kveld for både deltakere og besøkere.  Shocked
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Medlem i Speidelforbundet

Vis profil WWW
« Svar #82 på: tor 4 mar 2010, 23:01:01 »

Skulle gjerne tatt med meg 2-3 fat, men det krasjer så vanvittig etter at arrangementet ble flyttet fra april til mars. Så jeg får drikke det fra mine egne kraner aka Beerway to heaven  biersmile

Ikke for å disse styret, men greit å spikre datoen litt før (da blir jeg i alle fall glad)  Smiley

Loggført

Humle er nam
Egil B.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tromsø

Vis profil
« Svar #83 på: søn 7 mar 2010, 22:33:35 »

Da er 8 flasker pakket og klar til å sendes med posten i morgen.
Egil B.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #84 på: tir 9 mar 2010, 15:27:26 »

En liten oppdatering fra styrets side  innlegg

Antallet påmeldinger i flaskekonkurransen er i år overveldende!  spinsmile Enn så lenge så har vi telt hele 146 påmeldte flaskebrygg! For å sammenligne, så var det 83 brygg i 2009, 68 brygg i 2008, og 40 i 2007. Joakim, Andreas og Gahr jobber nå for harde livet med forberedelsene (registrering, omkodering, reklassifisering mm) i forbindelse med forbedømmingsrundene, selv om fristen ikke er utgått ennå. Denne fristen vil vi bare minne på en gang til, da den første forbedømmingen går av stabelen på fredag kveld den 12. mars. Derfor må alt deltakende øl være hos Joakim før fredag.

Påmeldingen i klassen Publikums Favoritt er foreløpig mindre lovende, telleren står rundt 20 nå. Vi håper at det fremdeles er mange der ute som føler seg fristet til å delta og melder seg på. For at NM2010 skal være et fremgangsrikt arrangement så trenger vi mange deltakere for å la besøkere og andre hjemmebryggere smake på godt hjemmebrygget øl.  yes Til sammenligning så deltok det hele 50 brygg i klassen Publikums Favoritt i 2009, og 18 i 2008. I 2008 var det bare såvidt vi fikk det antallet i boks og arrangementet ble avsluttet ganske tidlig om kvelden siden det da var tomt for øl. Vi håper at det ikke vil være tilfellet i år, ikke minst fordi vi har stedet til rimelig langt ut på natten.  Wink

Ellers så vil vi uttrykke vår takk til de som allerede har meldt seg på i klassen PF, ganske mange av deltakerne kommer en lang vei for å stille opp!  amen

EDIT:

Styret planlegger et styremøte på torsdagen som kommer. Hvis det skulle være noen innspill til hva vi bør ta med, så gjerne send en PM til ærbødigst.

Vi har også fått melding fra et medlem om programvare til poengtelling til publikums favoritt! Programvaren skal sjekkes senere idag.  I like! til Viktste sin innsats!
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Beant
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan, Nordland

Vis profil
« Svar #85 på: tir 9 mar 2010, 16:54:10 »

Vi har sendt inn 5 bidrag, men det er dessverre for lang fra nordland til Oslo, så PF for vår del går nok ikke  no way

Hadde det vært en idé å lufte stemninga blandt medlemmene her inne for hvorvidt det finnes bedre plasser å arangere NM? For min del så hadde jeg nok sterkt vurdert turen dersom arangementet var i Trondheim. En slik plassering ville være stort sett like greit for vestlendingene som Oslo er (tror jeg). Man kunne ganske enkelt tatt ei avstemning om hvor hver enkelt mener man kunne stille opp med øl i PF, Oslo eller feks Trondheim (eller begge) og så latt demokratiet bestemme plassering neste år. Flytting av folk fra østlandet til Trondheim kunne vært gjort organisert gjennom feks leie av buss(er). Dette er såklart under forutsetning av at det finnes lokaler og folk til å ta på seg et slikt arangement.

MVH
Børge
Loggført

APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske godt øl
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Plzensky Prazdroj

Vis profil
« Svar #86 på: tir 9 mar 2010, 18:19:40 »

Norwegian starter Stavanger - Trondheim direkte, og Bergen - Trondheim er jo allerede når det gjelder flyfronten.

Tommel opp for Tondheim I like!
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
Sigmund
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #87 på: tir 9 mar 2010, 22:42:26 »

Min medbrygger Olav M. Bråtveit ankommer Oslo S. lørdag morgen 20. mars kl 07:26 med nattoget fra Stavanger/Bryne, medbringende våre 2 øl til klassen "Publikums Favoritt", dvs. 3 kasser med øl. Dette er tungt, og vi har ikke noen plass å oppbevare det kjølig fram til arrangementsstart. Spørsmålet er da: finnes det en morgenfugl i Oslo som kan møte oss med bil ved Oslo S., og oppbevare ølet kjølig (rett og slett ved å la det stå i bilen, eller hjemme i sin egen garasje e.l.), fram til serveringsstart kl 18:00/19:00?
På forhånd mange takk!
 help
Loggført
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Lørenskog

Vis profil WWW
« Svar #88 på: ons 10 mar 2010, 04:14:06 »

Min medbrygger Olav M. Bråtveit ankommer Oslo S. lørdag morgen 20. mars kl 07:26 med nattoget fra Stavanger/Bryne, medbringende våre 2 øl til klassen "Publikums Favoritt", dvs. 3 kasser med øl. Dette er tungt, og vi har ikke noen plass å oppbevare det kjølig fram til arrangementsstart. Spørsmålet er da: finnes det en morgenfugl i Oslo som kan møte oss med bil ved Oslo S., og oppbevare ølet kjølig (rett og slett ved å la det stå i bilen, eller hjemme i sin egen garasje e.l.), fram til serveringsstart kl 18:00/19:00?
På forhånd mange takk!
 help
Humm.. Vi har ikke lokalet der oppe før fra kl. 14.00
Hvis ikke noen kan hjelpe til med dette er det en mulighet å låse det i en oppbevaringsboks på Oslo S? Selv har jeg ikke bil og bor i Lørenskog.
Det er masse snø å kjøle øllet ned med fra lokalet åpner til det skal serveres. Forresten er det Generalforsamling kl. 17.00
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #89 på: ons 10 mar 2010, 13:19:13 »

På forhånd mange takk!
 help

Jeg har bil og kan sikkert hente ølet. Da kan ølet bli liggende i bilen frem til vi drar ned til Månefisken (må bare huske å ta ut sommerdekkene først  heygrr). Regner med at det ikke blir nødvendig med kjøling utover det været stiller med, men dersom det skulle være nødvendig så tror jeg også snø vil gjøre jobben. Flasker er lett å kjøle ned pga stor overflate i forhold til innholdet. Og igjen, jeg synes det er  skitbra at dere kommer hele veien fra Stavanger for å stille i Publikums Favoritt! Smiley
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16 Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!