Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tir 7 feb 2012, 17:51:03

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80570 innlegg i 7659 emner av 2961 medlemmer
Nyeste medlem: stefan1989
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16 Skriv ut
Skrevet av Emne: NM 2010  (Lest 10696 ganger)
Trygve
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Det må øl til før det er verdt å bli tørst.

Vis profil
« Svar #165 på: søn 21 mar 2010, 15:01:51 »

Med 2 første og 2 annenplasser i tillegg til sammenlagtseier så er vel Jan H så absolutt "NM-kongen" og en verdig vinner av tittelen Årets Hjemmebrygger.  Meget sterkt!   amen

Ellers ser jeg en veldig gledelig spredning med hele 19 ulike "medaljører" i de 9 klassene, og med en geografisk spredning fra Andenes i Nord og til Kristiansand i sør. Og fra Bergen og Oslo såvel som dalstroka innafor.  Sier litt om at det generelle nivået blir høyere og høyere, og at en finaleplass nok etterhvert henger veldig høyt.
Loggført

mvh Trygve
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #166 på: søn 21 mar 2010, 15:47:01 »

Sier litt om at det generelle nivået blir høyere og høyere, og at en finaleplass nok etterhvert henger veldig høyt.

Jeg snakket med noen av dommerne i finalen og de mente at nivået hadde tatt seg opp en god del i forhold til for noen år siden. Det er klart at mange har blitt flinkere på å brygge godt øl, og godt er det! Grin
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Sigmund
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #167 på: søn 21 mar 2010, 16:48:38 »

Ingen tvil om at hjemmebrygging har blitt en "seriøs" hobby i Norge nå. Folk har blitt dyktige på "the basics" innen bryggingen, og trygge nok på seg selv til å våge å gå nye veier.
 brygging
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #168 på: søn 21 mar 2010, 17:26:54 »

For dere som var på Månefisken: Jeg hadde to fat som også
var med i flaskekonkurannsen. IPA/Speidel IPA som fikk en annenplass
og en Amber Ale, første plass i Øvrig Mørk Ale
Just for info.

Var dette de ølene som ble servert like ved inngangen?
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Brede
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ålesund

Vis profil
« Svar #169 på: søn 21 mar 2010, 17:42:59 »

Jeg er i hvertfall fornøyd.  yes Å komme til finalen med det første brygget jeg lagde er jo supert Grin
Spesielt siden det er egenkomponert oppskrift også.
Gratulerer til Jan spesielt I like! og til alle andre som kom til finalen amen
Loggført

Kokkens Nanobryggeri
På flasker:
#14 Jule IPA
#13 American stout
#11 Kokkens Humlehode IPA
#6 Kokkens Mild
#5 Kokkens Sorte Gull 12,6% (Imperial Stout)
"Ingen ting er umulig, det umulige tar litt lengre tid"
GeirJ
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Karmøy

Vis profil
« Svar #170 på: søn 21 mar 2010, 18:42:39 »

Gratulerer til alle vinnerne. Det var veldig mye godt øl å smake igår, så her må man jaggu legge seg i selen skal man nå opp. I like!
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #171 på: søn 21 mar 2010, 18:44:04 »

Resultatlisten Publikums Favoritt ligger ute nå.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
janh
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skien

Pilotbrewer

Vis profil
« Svar #172 på: søn 21 mar 2010, 19:00:59 »

Oppskriften ligger under 'Oppskrifter generelt/midfyns double IPA'
På side 3 Oppskr Gen har jeg skrevet oppskriften. Den er stort sett
riktig. Sitter og knoter på iPhone i Kjøben, så jeg har ikke den fulle
og hele oversikt.
janh
Loggført

Jan H Fjeld
Gårdsbrygg

Any landing you can walk away from is a good one.
Jon S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hakadal

Vis profil
« Svar #173 på: søn 21 mar 2010, 19:46:27 »

Gratulerer til Jan H  skitbra

Selv er jeg godt fornøyd, fikk veldig hakeslepp av å vinne med stout`n og komme høyt opp på PF.
Loggført

En øl om dagen er bra for magen
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #174 på: søn 21 mar 2010, 21:05:13 »

Takk for et flott arrangement.

Jeg synes lokalene fungerte veldig bra og selv med så mye folk som dukket opp, så var det ikke plagsomt trangt. Scene med dommerpanelene var også mye mer synlig i år. Litt innover i lokalet var det noen sitteplasser der jeg stadig så folk sammenligne notater og diskutere hvem de skulle stemme på.

Ettersom kvelden skrider fram, blir det mer feststemning og vanskeligere å snakke øl med hjemmebryggere, før det mot slutten tynnes i rekkene igjen. Jeg vil derfor anbefale flere å møte opp til generalforsamling og være med på den roligere timen fra den er slutt til publikum slippes inn.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Egil B.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tromsø

Vis profil
« Svar #175 på: søn 21 mar 2010, 22:03:50 »

Gratulerer til alle finalistene.
Med så høy deltakelse som det er nå, så er det stort bare det å komme til finalen.
Det gjorde ikke jeg, men hvor langt unna var jeg?
Når kommer resten av lista med poengene fra forbedømminga?
Egil B.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #176 på: søn 21 mar 2010, 22:16:05 »

Når kommer resten av lista med poengene fra forbedømminga?

De kommer i løpet av uken, jeg venter på noen dokumenter fra dommerkomiteen for å kunne sammensette tabellene.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Tore B.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #177 på: søn 21 mar 2010, 22:37:05 »

Og når kommer poengsummene fra selve finalen?

Et annet spørsmål: Jeg var så heldig å gå videre til Skandinavisk Mesterskap med et av mine brygg. Når går SM av stabelen? mener å huske at det var i forbindelse med en ølfestival i Køben?
Loggført

I tappekranene: Pilsner, IPA, Bayer, Brown ale
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #178 på: søn 21 mar 2010, 22:46:13 »

Og når kommer poengsummene fra selve finalen?

Et annet spørsmål: Jeg var så heldig å gå videre til Skandinavisk Mesterskap med et av mine brygg. Når går SM av stabelen? mener å huske at det var i forbindelse med en ølfestival i Køben?

Poengsummene kommer samtidig med de andre resultatene, da de vil havne i de samme tabellene. Jeg venter på noen dokumenter, samtidig som jeg også må vidme studiene litt tid med en presentasjon på tirsdag. Ingen fare, all info vil komme online så snart jeg greier! Wink

SkM pleier å foregå på den siste dagen av Ølfestivalen i Kbh, se her for mer info: http://www.ale.dk/index.php?id=715
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #179 på: søn 21 mar 2010, 23:16:57 »

Gratulerer til alle vinnere og Norbrygg for vel blåst!
Er selv lykkelig 2.plasstaker her (bak Jan), med vårt brygg nummer 50 fra i fjor sommer, feiret med å brygge en amerikansk barleywine.
Smakte den sist i jula, og syntes selv den var veldig god, selv om vi ikke fikk karbonert den så mye som vi ønsket.
Satser på å skåle med den i morgen kveld.

Med 2 første og 2 annenplasser i tillegg til sammenlagtseier så er vel Jan H så absolutt "NM-kongen" og en verdig vinner av tittelen Årets Hjemmebrygger.  Meget sterkt!  amen

Ellers ser jeg en veldig gledelig spredning med hele 19 ulike "medaljører" i de 9 klassene, og med en geografisk spredning fra Andenes i Nord og til Kristiansand i sør. Og fra Bergen og Oslo såvel som dalstroka innafor.  Sier litt om at det generelle nivået blir høyere og høyere, og at en finaleplass nok etterhvert henger veldig høyt.

Vil jeg gjerne hive meg på denne, først med en ekstra applaus for Jan med solid seier også sammenlagt, tyder på veldig godt håndverk i sterkt voksende konkurranse. Ellers vil jeg bare si meg veldig enig også i resten av innlegget fra Trygve, hobbyen er i ferd med å bli voksen.  biersmile

Kjekt at det kom info om at resten av resultatene, så kan jeg slappe av litt med oppdateringsknappen her, er jo som mange andre spent på resultatlista og ikke minst tilbakemeldinger fra dommerskjema. Hvordan scanner dere flere hundre dommerskjema, kopisjappe med arkmater?
Loggført
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16 Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!