Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 8 feb 2012, 13:03:25

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80645 innlegg i 7664 emner av 2964 medlemmer
Nyeste medlem: knutur05
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Juleølkonkurransen  |  Emne: Juleølkonkurransen 2010 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
avstemning
Spørsmål: Hva tenkte du gjøre i forhold til Juleølkonkurransen?
Jeg vil delta i både flaskekonkurransen og ta med et brygg til publikums favoritt
Jeg vil delta i flaskekonkurransen, og møte opp som gjest.
Jeg vil delta i flaskekonkurransen men kommer sannsynligvis ikke til å møte opp selv.
Jeg vil delta i publikums favoritt.
Jeg vil møte opp som gjest.
Jeg vil trolig ikke gjøre noe av delene

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Skriv ut
Skrevet av Emne: Juleølkonkurransen 2010  (Lest 9622 ganger)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #15 på: lør 1 mai 2010, 13:32:59 »

Under NM så sto det meste av ølet i kjøleskapet før vi smakte, ved ca 7-8 grader tipper jeg. Men siden det havner lite øl i glasset så tar det ikke lang tid å varme opp, så egentlig så går ølet gjennom en temperaturstiging under smakingen og det vil få en sjanse til å komme til rette. Slik erfarte jeg det ihvertfall selv.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Leffe
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kongsvinger

Vis profil WWW
« Svar #16 på: tir 11 mai 2010, 22:30:47 »

Vi er fire fra østlandsområdet som kommer til å ta toget oppover. Kunne jo blitt reint trivelig hvis flere gjør det  yes
Loggført

The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want.
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #17 på: lør 29 mai 2010, 16:45:00 »

Vi er fire fra østlandsområdet som kommer til å ta toget oppover. Kunne jo blitt reint trivelig hvis flere gjør det  yes

Flott!

Litt oppdatering rundt juleølkonkurransen:

- Petit Agentur sponser premier i både flaskekonkurransene og publikumsfavoritt, og kommer også på arrangementet, så der kan dere både forhåndsbestille og få gjort noen impulskjøp
- Vi jobber med å spikre et foredrag (sannsynligvis gjærrelatert) og middag med ølmeny fra Klostergården Håndbryggeri, tidligere på dagen
- Klostergården Håndbryggeri (Jørn) har sagt seg velvillig til å brygge vinnerølet av flaskekonkurransen i klassen for spesialjuleøl (med forbehold om at det er en ale og at ingrediensene er mulig å få tak i).
- Påmeldingsskjema vil komme på forsommeren
- Ser for oss at rundt 10 liter øl per brygg i publikumsfavoritt skulle holde

God brygging! brygging
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Trondheim

Plzensky Prazdroj

Vis profil
« Svar #18 på: lør 29 mai 2010, 16:56:21 »

- Kanskje minstegrensa burde være 9 l ? Så kan man klare seg med småfat Smiley

Edit: Ser ut til å bli et stålende opplegg. Jeg skal definitivt ta kontakt med Ola ang. råvarer  skitbra
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #19 på: lør 29 mai 2010, 17:05:52 »

- Kanskje minstegrensa burde være 9 l ? Så kan man klare seg med småfat Smiley

- 9 er vel rundt 10? Wink Det vil nok ikke være noe absolutt krav her, men mer en anbefaling.
Loggført
Beant
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan, Nordland

Vis profil
« Svar #20 på: søn 30 mai 2010, 12:23:15 »

8 liter er jo ei kasse 0,33l. For vår del er vel 1 kasse av hver type det letteste å dra med (eventuellt kombinert med 9L fat).
Loggført

APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske godt øl
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #21 på: lør 12 jun 2010, 21:09:03 »

Enda en gladnyhet for de som leker med tanken om å komme på årets juleølkonkurranse;

Truels Prahl har takket ja til å komme til Klostergården og holde foredrag rundt gjenbruk av gjær, i forbindelse med juleølkonkurransen. Han driver firmaet Ferm, som spesialiserer seg på ølgjær, og er White Labs sin samarbeidspartner i Europa.

Da fikk ihvertfall jeg oppfylt førsteønsket mitt, håper og tror at det vil fenge mange andre også. Foredraget vil da holdes tidligere på dagen, og avsluttes med 3-4 retters middag i Klostergården med tilhørende ølmeny, før vi tar et time eller to pause og opprigg før selve juleølkonkurransen setter igang.

Ble enig med Truels om at jeg samler inn litt spørsmål i forkant (send PM/mail), så kanskje de kan samkjøres litt og bakes inn i foredraget.

Hva vi skal ta i samlet pris for foredrag og middag er litt uklart enda, men jeg tipper vi havner mellom 500-700,- et sted.

Jeg har heller ikke klart tidspunkt for når foredrag, middag og konkurranse vil holdes, men foredraget må nok starte "i rett tid" på dagen, så for dere som tenker å reise et stykke, kan det være lurt å vurdere en overnatting til på Tautra eller underveis, hvis dere vil ha full uttelling.  Smiley
Loggført
Leffe
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kongsvinger

Vis profil WWW
« Svar #22 på: søn 13 jun 2010, 06:31:10 »

Høres kjempebra ut! Jeg leser for harde livet om gjær og startere om dagen, så dette blir spennende.
Vi booker nok om så vi kommer opp på freddan!
Loggført

The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want.
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #23 på: søn 13 jun 2010, 12:22:41 »

Høres kjempebra ut! Jeg leser for harde livet om gjær og startere om dagen, så dette blir spennende.
Vi booker nok om så vi kommer opp på freddan!

Kanon! Ellers fant jeg endelig slippdato for boka "Yeast: The Practical Guide to Beer Fermentation" av Chris White og Jamil Zainasheff, den kommer under Great American Beer Festival 16.september, og da er det vel håp om å få den til kalaset vårt også. Smiley
Loggført
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #24 på: tor 1 jul 2010, 13:45:12 »

Tidspunktene for juleølkonkurransen lørdag 30.oktober er nå satt:
12.00 Foredrag ved Truels Prahl
15.00 Middag
18.00 Dørene åpner på juleølkonkurransen (Det vil også bli muligheter for matservering utover kvelden)

De som stiller til publikumsfavoritt må også beregne å komme i god tid for å få satt opp utstyr.
Har med vilje satt litt luft innimellom, for de som ønsker full pakke. Smiley

EDIT: Endret tidspunktet for foredraget fra 11 til 12 for å få flyet til å korrespondere.
Vi ser an underveis om middagen trenger å flyttes, men det er i utgangspunktet fleksibelt.
Loggført
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #25 på: tor 1 jul 2010, 14:11:26 »

Foredrag + flerretters middag med ølmeny fra Klostergården Håndbryggeri blir kostende 650,- per pers, håper det smaker! Smiley
Loggført
Leffe
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kongsvinger

Vis profil WWW
« Svar #26 på: tor 1 jul 2010, 14:59:56 »

Skal du ha noen påmelding med tanke på antall middagsgjester?? Melder meg isåfall på -Jeg er litt opptatt av mat Smiley
Ellers så skal juleølet brygges nå på søndag, blir ufattelig spennende og se hva dette blir. Brygging nr 2 på nyinnkjøpt utstyr (nr 3 i hele karrieren...)
så her er det rom for feiling! Men nogenlunde drikkbart bør det bli, og morro blir det uansett!! Vi sees midt i ælj-jakta!

Leffe
Loggført

Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #27 på: fre 2 jul 2010, 00:27:07 »

Skal du ha noen påmelding med tanke på antall middagsgjester?? Melder meg isåfall på -Jeg er litt opptatt av mat Smiley
Ellers så skal juleølet brygges nå på søndag, blir ufattelig spennende og se hva dette blir. Brygging nr 2 på nyinnkjøpt utstyr (nr 3 i hele karrieren...)
så her er det rom for feiling! Men nogenlunde drikkbart bør det bli, og morro blir det uansett!! Vi sees midt i ælj-jakta!

Leffe

Hei,
vi tar påmelding til middag og foredrag via påmeldingsskjema som kommer etterhvert, men flott at du blir med!
Tar gjerne tilbakemeldinger på folk som tenker jeg til treffet, er ganske spent, selv om magefølelsen sier at det kommer til å bli tidenes hjemmebryggertreff i Trøndelag. Smiley
God brygging!  brygging
Loggført
roba
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hamar

Vis profil
« Svar #28 på: fre 2 jul 2010, 08:57:44 »

Kommer - og blir med på foredrag  I like!
Loggført

BNB, Rolf Bakke.
Oddvar Demmo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal/Skjerstad Nordland

Praha 2007

Vis profil
« Svar #29 på: man 26 jul 2010, 11:08:11 »

Da er overnatting bestilt, men er det mer som må bestilles fra Klostergården, seminar, middag, etc.  ?
Loggført

S. Oddvar Demmo
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Juleølkonkurransen  |  Emne: Juleølkonkurransen 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!