Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 8 feb 2012, 11:23:28

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
80634 innlegg i 7663 emner av 2964 medlemmer
Nyeste medlem: knutur05
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Juleølkonkurransen  |  Emne: Juleølkonkurransen 2010 0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
avstemning
Spørsmål: Hva tenkte du gjøre i forhold til Juleølkonkurransen?
Jeg vil delta i både flaskekonkurransen og ta med et brygg til publikums favoritt
Jeg vil delta i flaskekonkurransen, og møte opp som gjest.
Jeg vil delta i flaskekonkurransen men kommer sannsynligvis ikke til å møte opp selv.
Jeg vil delta i publikums favoritt.
Jeg vil møte opp som gjest.
Jeg vil trolig ikke gjøre noe av delene

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Skriv ut
Skrevet av Emne: Juleølkonkurransen 2010  (Lest 9607 ganger)
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #30 på: man 26 jul 2010, 11:17:42 »

Da er overnatting bestilt, men er det mer som må bestilles fra Klostergården, seminar, middag, etc.  ?

Supert! Påmelding til seminar m/middag og selve publikumsarrangementet kommer senere her på Norbrygg.
Loggført
GeirØ
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tiller

Vis profil
« Svar #31 på: fre 30 jul 2010, 21:54:42 »

Knall med lokalisering midt i landet for en konkurranse!!!

Selv om juleølet ikke er satt i gang ennå, skulle det være mulig å rekke det. Setter i gang planlegging med det samme!!!

Skulle være ca 90% sjanse for deltagelse!!!

Geir Ø
Loggført

I øleskapet nå:
Brown Ale / Porter (Stout med 100 gram for lite chocomalt)
IPA
Snart også:
Old Ale clone
Eksperimentbrygg "Raisin Ale"

Two beer or not two beer?!?!?!
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #32 på: fre 30 jul 2010, 22:27:40 »

Knall med lokalisering midt i landet for en konkurranse!!!

Selv om juleølet ikke er satt i gang ennå, skulle det være mulig å rekke det. Setter i gang planlegging med det samme!!!

Skulle være ca 90% sjanse for deltagelse!!!

Geir Ø

Bare å sette igang, det har blitt brygget 2 juleøl under Norbrygg sin stand på Trøndersk Matfestival i går og i dag..
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #33 på: søn 8 aug 2010, 21:20:01 »

Ble enig med Truels om at jeg samler inn litt spørsmål i forkant (send PM/mail), så kanskje de kan samkjøres litt og bakes inn i foredraget.

Muligens litt på siden: Tror du han kan si noe om WhiteLabs Clarity-Ferm (Brewer's Clarex) og glutenreduksjon?
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #34 på: søn 8 aug 2010, 21:50:07 »

Ble enig med Truels om at jeg samler inn litt spørsmål i forkant (send PM/mail), så kanskje de kan samkjøres litt og bakes inn i foredraget.

Muligens litt på siden: Tror du han kan si noe om WhiteLabs Clarity-Ferm (Brewer's Clarex) og glutenreduksjon?

Ingenting i veien for sidesprang, men jeg ville tatt kontakt med Truels (eller White Labs) direkte her om dette, da det nok faller et stykke utenom temaet i foredraget. Jeg tror uansett at Truels har tenkt å være med på resten av arrangementet (han skulle bestille billetter selv, men har overnatting på stedet), så jeg håper vi får muligheten til å diskutere flere temaer utover kvelden. Smiley
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #35 på: tir 7 sep 2010, 08:41:14 »

Jeg brygget en tradisjonell juleøl til juleølkonkurransen, men denne ser ikke ut til bli helt vellykket. Ettersom jeg har litt dårlige muligheter for å gjære lager, lurte jeg på å brygge en ny batch med nøytral alegjær og gjære så kaldt som mulig.

Kan man delta i klassen for tradisjonell juleøl med en slik øl?
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Vis profil
« Svar #36 på: tir 7 sep 2010, 11:37:26 »

Ja, det kan du. Ølet vil bli bedømt utifra kriteriene for norsk juleøl (lager), så om du klarer å lage et øl med den rette profilen, vil det kunne gå greit. Faren er selvsagt at gjærpreget vil gjøre at den avviker for mye fra vurderingskriteriene, men den sjansen mener jeg det er verd å ta. Ellers kan du selvsagt sende den inn i spesialklassen...
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #37 på: tir 7 sep 2010, 21:47:41 »

Enig i innfallsvinkelen angående juleølet. yes

Ellers vil jeg bare nevne om at det går jevnt og trutt unna med rombestilling på Tautra, så hvis man ønsker å være sikker på å få eget rom, begynner det faktisk å bli knapt med tid.

Vi er også i dialog med Det gode øls klubb om mulighetene for å sette opp en buss til Trondheim på natten.
Loggført
Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil
« Svar #38 på: ons 8 sep 2010, 18:37:16 »

Overnatting bestillt Smiley vi kommer allerede på fredag biersmile
Loggført
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #39 på: ons 8 sep 2010, 19:12:25 »

Overnatting bestillt Smiley vi kommer allerede på fredag biersmile

Godt valg, det blir stas! Smiley
Loggført
Beant
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan, Nordland

Vis profil
« Svar #40 på: fre 10 sep 2010, 15:54:00 »

Vi er også i dialog med Det gode øls klubb om mulighetene for å sette opp en buss til Trondheim på natten.

Noen nyheter om buss?

Dersom det blir buss slipper vi å bestille overnatting...
Loggført

APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske godt øl
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #41 på: fre 10 sep 2010, 16:22:48 »

Noen nyheter om buss?

Dersom det blir buss slipper vi å bestille overnatting...

Hei,
det vil nok ta litt tid før vi kan si noe sikkert om bussen dessverre. Den vil isåfall være i regi av Det gode øls klubb og ikke av Norbrygg, men jeg skal gi beskjed så fort jeg vet noe, og bringe interessen videre. Hvis noen har gode tips til rimelige alternativ, vil vi gjerne høre om det.
Loggført
Supertørst
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Opphaug

Tørst Trønder :)

Vis profil WWW
« Svar #42 på: lør 11 sep 2010, 23:57:47 »

jeg kjører ingensteder ut'n 2mannstelt! og selv om jeg kun er "veldig" interessert "gjest" her, så gleder jeg meg MASSE!
Loggført

People who drink light 'beer' don't like the taste of beer; they just like to pee a lot.
Supertørst
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Opphaug

Tørst Trønder :)

Vis profil WWW
« Svar #43 på: søn 12 sep 2010, 00:14:47 »

Jeg antar Visa fortsatt er godkjent som betalingsmiddel? og at jeg defor ikke behøver å lete opp en minibank for å hente ut penger?
Loggført

People who drink light 'beer' don't like the taste of beer; they just like to pee a lot.
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #44 på: søn 12 sep 2010, 16:15:38 »

Telt går sikkert fint, og spisestedet har kortterminal. Regner med inngangsbilletter betales kontant.
Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Juleølkonkurransen  |  Emne: Juleølkonkurransen 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!